Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Henk Scholten Volvo

 

Hoe doe je de geschiedenis van een merk als Volvo eer aan met een eigen geur?

 

Henk Scholten is een lokaal begrip onder Volvo-rijders. Een merk dat ‘verrassen’ in het DNA heeft. Over-leveren, zouden we zelfs kunnen zeggen: altijd meer doen dan de klant vraagt. Alles in de showrooms van deze autodealer is ingesteld op de beleving van de klant: licht, temperatuur, goede koffie, vriendelijke mensen. Geur was eigenlijk een must in dit hele plaatje.

 

Hoe doe je de geschiedenis van een merk als Volvo eer aan met een eigen geur? En hoe creëren wij, als geurspecialisten, een signatuurgeur die het gevoel van het Zweedse landschap oproept, maar toch bij een Nederlands autobedrijf past? Het was een interessante zoektocht. We verklappen ‘m niet. We nodigen je echter wél uit om ‘m te komen ruiken. Gewoon, bij een van de vestigingen in het mooie Gelderland.

 


Klant

Henk Scholten Volvo

Project

Een specifieke volvo-geur

Branche

Automotive, Private label

Volvo eigen geur