Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Geurmarketing tastbaar

Geurmarketing ontastbaar?

Geurmarketing klinkt voor sommigen als een vaag begrip. Geur is ontastbaar en moeilijk onder woorden te brengen.
Een link maken met de eigen core business is vaak dan ook nog onbegrepen.

Maar is geur dan wel belangrijk, wanneer je het ook altijd ‘zonder’ hebt gedaan?

Dat is vaak waar er misverstanden ontstaan. Er was altijd al wel geur, maar deze werd niet bewust gestuurd.
In elke ruimte is er bij binnenkomst wel een bepaalde geur aanwezig. Bij autoshowrooms is dit bijvoorbeeld vaak de geur van autobanden met wat olie.

De meeste mannen denken nu, “lekker toch”? Ja klopt, maar hoe komt dat over op je klanten denk je?

Om deze geur concreet te maken en het te vertalen naar de gewenste uitkomst is kennis nodig. Kennis over het bedrijf, gewenste resultaten en natuurlijk over het kunnen vertalen hiervan naar de juiste geur. Wanneer dit goed gebeurd komen er hier harde cijfers uit en is geur ineens erg tastbaar geworden.

De cijfers zoals hierboven hebben allen een verhaal en komen uit businesscases. Bij deze zullen we een van deze uitkomsten alvast prijsgeven.  De 23% stijging in de verkoop van ontbijtjes, is door ons gemeten met de juiste koffiegeur met een goed doordachte instellingen plaatsing. Interessant voor hotels op high traffic locaties waar men bij het in- of uitchecken nog kan beslissen om eenontbijt erbij te boeken.

Andere getallen en werkingen van onze geuren delen we graag met je in een gesprek. Dus wil je concreet aan de gang met geur dan horen we graag van je.