Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Geur beleving hotel

Geurbeleving in hotels

Geurbeleving in hotels


Juist in hotels waar beleving heel belangrijk is. Een frisse buitengeur, een tropisch luchtje, geuren van Oosterse oudh of misschien zelfs wel een koffie luchtje. Op onze pagina over de geurbeleving vind je meer informatie over de geuren en het trigger effect hiervan. In dit artikel gaan we in op de geurbeleving in hotels. Herken je het gevoel dat geur je kan geven wanneer je een hotel binnenkomt, waar ze een huisgeur hebben? Je hebt meteen dat luxe gevoel of je gaat op zoek naar de bar voor een kop koffie.  Geur is er niet alleen om een activiteit te triggeren, geur is voornamelijk aanwezig voor de beleving, sfeer en ontspannenheid. Je wilt als hotel toch bereiken dat je gasten het naar hun zin hebben? Ze graag terug komen of het jouw hotel adviseren aan anderen?

Verschillende geurbelevingen
Wij van Iscent maken een einde aan geurproblemen zoals nare, muffe hotelkamers of op de toiletten in het hotel. Wij activeren een bijzondere geurbeleving die warmte, eigenheid, historie, huiselijkheid, luxe en gastvrijheid ademt. Niet alleen de lobby van het hotel heeft een geur, denk ook aan de frisse hotelkamer of het mooie restaurant. In de ochtend buiten de deur ontbijten? Wij denken van niet! Met een unieke ontbijt en koffiegeur zorgen wij ervoor dat jouw gasten ook in jouw hotel gaan ontbijten. Doormiddel van geurmarketing kun je mensen onbewust beïnvloeden en zo dus toch je ontbijtzaal vol krijgen. Het is uiteraard wel van belang dat de geur ook bij de omgeving past. De geur voegt een extra gevoel toe, het is intens en dichtbij.

Het effect van geur
Onze neus is het sterkste zintuig wat de mens heeft, daarom is het zo van belang dat hier op ingespeeld wordt. Door de geur die we ervaren hebben we direct een mening over waar we zijn. Is het fris, schoon? Is het vies? Krijgen we er honger van? Het roept een gedachte op, een beleving of misschien zelfs een herinnering. Wanneer je een hotel binnenloopt is er een grote kans dat je er nog nooit geweest bent. Wanneer dit het geval is roept het bij binnenkomt vaak veel gedachtes op. Je krijgt enorm veel nieuwe prikkels, het is een nieuwe omgeving en dus een nieuwe beleving. Juist deze eerst indruk maakt het een uitstekend moment om meteen duidelijk te maken wat de kwaliteit is van het hotel. 

Vormen van geurbeleving
Wij bieden verschillende mogelijkheden aan om de geurbeleving van jouw hotel te verbeteren. Van roomsprays tot geurvazen en van geurmachines tot geurend drukwerk. Het is net welke geur het beste is voor een bepaalde ruimte, en hoe sterk deze geurbeleving moet zijn. Dit hangt af van hoe groot de ruimte is, hoeveel geur er verspreidt moet worden, en of het één geur is misschien wel meerdere. Bekijk gerust de mogelijkheden of bespreek met ons wat voor jou de beste mogelijkheden zijn. Het is zelfs mogelijk om een geurenplan te maken, zodat gedurende de dag er andere geuren vrijkomen, die een ultieme beleving zullen geven. 

Kortom is een hotelgeur erg belangrijk voor een goede beleving voor je gasten. Mensen maken 90% van de beslissingen namelijk onbewust, en emoties die we ervaren komt 75% door geur. De kans is dus enorm groot dat gasten in jouw hotel net die ene beslissing maken om te gaan ontbijten of terug te komen door de geur die ze ruiken!