Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

De geur van vers gebakken brood

Bakkers weten het heel lang, als je brood bakt, zet je de deur open zodat mensen naar binnen komen.

Geur versterkt het gevoel dat mensen wat willen proeven en draagt op die manier bij tot het doen van de aankoop. Je zweeft als het ware bijna naar binnen.
De geur van vers gebakken brood is een bijzondere en ingewikkelde geur. Gelukkig hebben wij een hele goede versie in huis.
Zo goed zelfs, dat de Universiteit van Wageningen hem heeft gekozen voor hun onderzoeken.

Het onderzoek zal gaan om te bekijken of mensen met dementie beter gaan eten met deze vers gebakken brood geur in een ruimte. Bij deze doelgroep is het namelijk belangrijk, dat er voldoende wordt gegeten. De geur zullen we een poosje voor de eetmomenten subtiel verspreiden met onze geurmachines.
Al eerder werd bewezen dat door de geur van vers brood in een supermarkt de verkoop van brood werd verdrievoudigd. Een leuk bij effect is gemeten, dat mensen ook nog eens vriendelijker voor elkaar zijn. Bekijk hiervoor deze link:  

De geur van sinaasappel bij de groente en fruit afdeling of bij het ‘verspers’ apparaat zorgt voor een positievere beleving en tevens voor meer verkoop van verse jus d’orange.
Een andere directe etensgeur die aantoonbaar meer doet verkopen is de geur van koffie.

Wil je meer weten over de effecten van geur neem dan contact met ons op: Contact