Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

The science of scent

“Mensen kunnen een jaar na dato een geur voor 65% nauwkeurig oproepen. Voor beelden is dat na 3 maanden nog maar 50%. Geur is dus een opvallend sterke herinnering.”

 

Geur is voor ons veel meer dan een dans van geurmoleculen. Geur is een onderdeel van het karakter van een bedrijf. We versmelten creativiteit in het laboratorium met kennis over de menselijke psyche en marketing. Next level wetenschap der geuren noemen we het graag, als we zo bescheiden mogen

How we got here…

Met roots in het bijzondere vak der aromajockey startte geurspecialist Jorg in 2015 met Iscent. De grote vraag die hij hiermee wilde beantwoorden: hoe kan ik mensen een geurervaring geven, ook als ik er niet ben? De romantiek van zelfgemaakte geurmachines moest al vrij snel plaats maken voor het echte werk. Te gek. Maar hoe kon hij de business in zijn uppie verder laten groeien?

De eigenwijze neuromarketingspecialist Bastiaan zag het vanuit het gedeelde kantoor gebeuren en stopte zijn mening niet onder stoelen of banken. Tot grote ergernis van Jorg. Wat moest hij in vredesnaam met die bemoeizucht? De koppigheid van beide heren bleek echter een complementair fundament voor een bedrijfsmatig huwelijk: Bastiaan nam plaats aan Jorgs zijde, om van Iscent een fijnzinnig en eigenzinnig merk in geurwetenschap te bouwen. Inmiddels ontwikkelen ze geuren met bijpassende, innovatieve technologie voor de serieuze jongens in de markt.

Jorg Hempenius

De excentrieke helft, de experimenterende creatieveling, de fijnzinnige geurwetenschapper. Jorg duikt het laboratorium in om de merkstrategie van de Iscent klant te vertalen in geur. Hij zoekt de grenzen op van technologie en kijkt met een nieuwsgierige blik naar de dieperliggende vraag.

stuur mij een mail
connect op Linkedin

Bastiaan Medendorp

De flegmatische helft, het zakelijk kompas, de wetenschappelijke neuromarketeer. Bastiaan transformeert de creativiteit van zijn zakenpartner Jorg naar resultaatgerichte oplossingen die het gedrag van de klant van de klant beïnvloeden.

Stuur een mailtje
Connect op Linkedin

There is no scent that fits them all

“Mensen kunnen herinneringen beter oproepen aan de hand van wat we ruiken dan aan de hand van wat we zien.”

 

We geloven per definitie niet in een standaard. Geur is daar te persoonlijk voor. En juist vanwege de impact die geur op beleving en herinnering heeft, staan we voor het ontwikkelen van een eigen, exclusieve geur die in elke molecuul het merk weerspiegelt.

 

Voor deze klanten hebben wij geuren ontwikkeld die het verhaal van het merk via de neus vertellen. Geuren die zich hebben vertaald in roomsprays, geurstokjes, autogeurstenen, automatten, beautyproducten, enzovoorts. Iets voor hun klanten om het merk aan te herinneren. Dát is de kracht van geurmarketing.

Ben je gegrepen door geur en al haar fascinerende facetten? Vul het contactformulier in, zo kunnen we samen ontdekken wat we voor je kunnen doen.