Geurmarketing

Wij geloven dat geur een specifieke invloed heeft op het gedrag van de klant. Daarom onderzoeken we zo graag hoe we geur op allerlei creatieve manieren kunnen verspreiden.

NIEUWS

Hospitality

Mensen hebben voornamelijk lol als ze bij je zijn. Dat is het mooie van de horeca. Mensen zijn in alle opzichten bezig met een beleving: eten, drinken, lachen, voelen, zien, converseren… it’s all there. Geur maakt die beleving compleet. Geur die dezelfde warmte, eigenheid, historie, huiselijkheid, luxe of gastvrijheid ademt? Die maakt dat mensen langer willen blijven én een diepere herinnering rondom het moment creëren.

  • Club Abe Amsterdam
  • Conservatorium Hotel Amsterdam
  • De Harmonie
  • Hotel Staats Haarlem
  • St. Tropez Deventer

Conservatorium Hotel

Amsterdam

Het Conservatorium Hotel is bijna legendarisch te noemen. En dat is onder andere te danken aan de architectuur, luxe en gastvrijheid van dit hotel. Een geur ontwikkelen die deze legende eer aan doet, was zacht gezegd spannend.

 

Het allerbelangrijkste voor ons in dit traject was: goed luisteren. Het resultaat? Voor de algehele geur in het hotel hebben we een luxe geur van aarde en hout ontwikkeld. Die past perfect bij het karakter van het pand. Voor de smoking lounge maakten we een blend van authentieke sigarengeur met oude tabak. We durven te stellen dat we trots zijn op het traject én het resultaat.

Hotel Staats

Haarlem

Een hotel en een interieurconcept inéén: het Staats Hotel in Haarlem biedt meteen de kans om te ontdekken van conceptbureau Estida voor het interieur kan doen. De beleving van gastvrijheid wilden ze versterken met geur. Maar hoe konden we een geur creëren die een breed publiek dat warme gevoel zou geven?

 

Woorden als romantiek en warmte waren het uitgangspunt. Dit hebben we ontwikkeld tot een kruidige, rustieke geur die past bij het statige pand. Een geur die in het hotel wordt verspreid, maar ook te koop is voor gasten. Zo vormt de geur een aangename herinnering aan het verblijf.

Boutiquehotel Staats

St. Tropez

Deventer

Een geur die het hogere doel van het restaurant zou ondersteunen. Dat bleek de onderliggende vraag van St. Tropez in Deventer. Maar waar begint die beleving?

 

Die vraag eindigde met het antwoord: direct bij binnenkomst. “Een goede indruk bij de entree is het halve werk.” Toch eindigde het daar niet. Juist de kleinste vertrekken, waar het nog weleens naar kan ruiken, kregen ook aandacht. De toiletten kregen daarom een prettige geur, die niet aan een toiletverfrisser doet denken. Dit zorgt voor een positieve beleving in het restaurant.

Geurmachines

Met de Iscent 400 voorzien we elke ruimte geruisloos van de beste geuren. We stellen hem in op de juiste tijden en intensiteit. Hij mag gezien worden, maar kan ook worden weg gewerkt.

Stuur mij een tester

Ben je gegrepen door geur en al haar fascinerende facetten? Vul het contactformulier in, zo kunnen we samen ontdekken wat we voor je kunnen doen.